Kinderoppas

Door Beheerder Website op 14 januari 2022

De kinderoppas is voor veel kinderen de eerste kennismaking met de kerk. De meeste kinderen worden er gebracht, omdat ouders zo op een ontspannen manier de kerkdiensten kunnen mee maken. De tijd op de kinderoppas biedt ook kansen om deze kinderen kennis te laten maken met de Bijbel. Ook voor de kleinste kinderen in de gemeente hebben we het verlangen dat ze de Heere God leren kennen, liefhebben, vertrouwen en volgen.

Op dit moment brengen de kinderen de meeste tijd door met spelen. Als de situatie het toelaat wordt er een Bijbelverhaal voorgelezen. Dit hopen we in de komende tijd uit te bereiden. De wens om dit te gaan starten is er al langer, maar door corona is dit steeds vooruit geschoven. We willen vanaf 16 januari een pilot draaien met het programma wat geschreven is bij de ‘Kijk en Luister’-serie van Laura Zwoferink. Iedere zondagmorgen wordt er een verhaal voorgelezen, een lied gezongen, samen gebeden en een verwerking gedaan. Naast de eerste kennismaking met de Bijbel, hopen we dat deze lessen de kinderen helpen naar de kerkdiensten toe te groeien.
We gaan het programma vier ochtenden uitproberen, om zo te kunnen bepalen of het passend en haalbaar is binnen onze gemeente.