Kerk na corona

Door Beheerder Website op 23 maart 2022

Hoewel corona nog steeds onder ons is heeft de overheid besloten vrijwel alle maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus te beëindigen.

De kerkenraad heeft besloten om vanaf zondag 27 maart de 1ste en 2de collecte weer tijdens de voorzang van de psalm voor de preek te laten plaats vinden. De 3de collecte blijft een uitgangscollecte. Daarmee krijgt de collecte haar plaats in de dienst weer terug en dienen onder andere de diakenen en (ouderlingen)kerkrentmeesters zichtbaar in het inzamelen van de gaven. In zondag 38 van de catechismus wordt heel kernachtig genoemd waarom we naar de kerk komen, namelijk om het Woord van God te horen, de sacramenten te gebruiken, te bidden én onze gaven in de collecte te geven.

Tevens is vanaf aanstaande zondag het onderscheid tussen banken voor ochtend- en avonddienst opgeheven. U bent vrij uw plaats in te nemen in alle banken. We hopen dat u niet aarzelt om wat verder naar voor in de kerk te blijven zitten, zodat we ons zichtbaar neerzetten rond het Woord van God.