Pesten

Door Beheerder Website op 9 juni 2023

Waarom nu een stukje over pesten? In de achterliggende weken is er in de kerk een briefje gevonden van iemand die vertelt dat hij/zij gepest wordt. Wie dit is hebben we helaas niet kunnen achterhalen. Het briefje was anoniem. Is het niet vaak zo dat pesten zich in de anonimiteit afspeelt. Iemand die gepest wordt komt hier vaak niet openlijk voor uit en worstelt vaak wat af. Pesten komt nog steeds vaak voor, te vaak. Ook in de kerk, …in onze gemeente. We verlangen ernaar om een veilige gemeente te zijn. Een gemeente van Christus, waarin Hij centraal staat in onze levens en we verlangen om een levende getuige van Hem te zijn. Jezus als ons grote voorbeeld, ook in onze omgang met elkaar (Fil.2:5). Op de verschillende clubs willen we aan het begin van het nieuwe seizoen dit thema terug laten komen, helpt u thuis mee? Bespreek het thema eens met je kind of jongere. En heb je signalen in je omgeving, zoek contact. Zodat elk gemeentelid, maar in het bijzonder elk kind een fijne, veilige plek in onze gemeente heeft!

Geert Honcoop