Toer voor het goede doel

Door Beheerder Website op 4 mei 2024

We starten in Wateringen. In deze plaats in het Westland heeft de Hervormde Gemeente een groot hart voor jongeren en kinderen. Volgens een uniek concept wordt ‘gewone’ buitenschoolse opvang gecombineerd met kerkelijk kinderwerk. Dat gebeurt in een speciaal verbouwd centrum, behorend bij de middeleeuwse kerk (die van de bijzondere preekstoel, speciaal gebouwd voor stadhouder Frederik Hendrik en z’n vrouw Amalia van Solms).
Vervolgens passeren ’t Woudt, het kleinste dorp van Nederland, en zetten dan koers naar Leiden. Daar worden we ontvangen in de Marekerk, een van de eerste kerken die speciaal voor de protestantse traditie zijn gebouwd: de luisterende gemeente is centraal gegroepeerd rondom de preekstoel. Ook de Marekerkgemeente heeft een speciale doelgroep op het oog: de millennials. Bureau van Betekenis wil deze jongeren in Leiden ‘de hoopgevende en bevrijdende kracht van het evangelie helpen ontdekken’ en gebruikt daarbij uiteenlopende vormen: lezingen, theater, workshops, borrels en wandelingen.
Hiervandaan wordt de tocht vervolgd, naar Charlois (Rotterdam). Hier is Noorderlicht actief, een eigentijdse geloofsgemeenschap. De pioniersplek herbergt vogels van allerhande pluimage: studenten, kerkzoekenden en mensen die voor het eerst of opnieuw zijn aangehaakt bij de kerk. Daarnaast wil Noorderlicht ook dienstbaar zijn aan de wijk.
En dan de laatste etappe: naar Wateringen, waar een welverdiende warme maaltijd wacht. Evenals bij de eerdere versies van deze sponsortocht gaat het vooral om de inspiratie die we opdoen bij de verschillende missionaire projecten. Maar ook al is de financiële kant niet het belangrijkste – de pioniersplekken zullen het ingezamelde geld dankbaar accepteren. Een donatie overmaken, ga hier voor naar www.toervoorhetgoededoel.nl om een deelnemer te sponseren, klik op de deelnemer van je keuze en klik vervolgens op doneer deelnemer.
Voor meer informatie kijk op www.toervoorhetgoededoel.nl of op www.izb.nl eventueel neem
contact op met 06-57702133. (Kees de Jong)