Terug naar nieuwsoverzicht

Voedselsteun voor daklozen in Caïro

Door Beheerder Website op 18 maart 2023

De eerste collecte en de offerblokken op de avondmaalstafel zijn zondag bestemd voor voedselsteun aan 250 tot 300 daklozen in Caïro, de hoofdstad van Egypte. Een Koptisch-Orthodoxe kerk in de sloppenwijk Omraneya verleend samen met een andere kerk in de wijk hulp aan deze daklozen waar ook mensen met een psychiatrische aandoening bij zijn. Naast voedsel word ook wat eenvoudige medische hulp verleend. 70 vrijwilligers uit de kerk maken het voedsel klaar en brengen het met 7 teams naar de daklozen op verschillende plaatsen in de wijk. De voedselprijzen in Egypte zijn verdubbeld waardoor de  gemeenteleden niet in staat zijn om al deze hulp te blijven verlenen. Daarom is dringend om hulp gevraagd! Wij kunnen als gemeente deze hulp bieden door financiële steun te geven. We willen dat doen via stichting Nijlvallei die 100  procent van onze bijdrage uitgeeft aan eten voor deze daklozen. We hopen op uw milddadigheid. De Heere zegene u en uw gave!

De diakenen

Terug naar nieuwsoverzicht